Handlet med faktura

Vi hjelper deg med dine spørsmål om dine fakturaer når du har handlet online eller i butikk.

Woman with hands on keyboard, chat with Collector Bank

Kontaktinformasjon

22 41 14 55
Man - Fre 08:00 - 18:00
Lør 10:00 - 16:00
Søn 10:00 - 15:00

Er kundeservice stengt nå? Kontakt oss på mail: contactcenter@collectorbank.no.

 

Vanlige fakturaspørsmål

Her er noen av de vanligste fakturaspørsmålene som vi på kundeservice får. Finner du ikke svaret på ditt spørsmål kan du kontakte oss via kontaktinformasjonen ovenfor.

Våre fakturaer sendes først og fremst via e-post. Om du ikke finner faktura i din innboks, så anbefaler vi deg og se i spam mappen. Om du har ubetalte fakturaer finner du de på Mine sider. Om du ikke finner fakturaen der, er det mulig den ikke er laget ennå.

Om du har mottatt et inkassovarsel, er din faktura sannsynligvis ikke betalt. Det kan være hovedbeløpet har kommet inn til oss etter varsel er sendt ut, i så fall trenger du kun betale avgiften for sen innbetaling.

Om du kontakter oss innen forfall, kan vi vanligvis flytte fram forfall med opptil 2 uker. Du kan logge deg inn på Mine sider og flytte forfallsdato selv, eller kontakte oss på kundeservice så hjelper vi deg. Du kan ikke flytte forfall på delbetalingsfaktura.

Om du har betalt eller delbetalt din faktura skal den finnes i din betalingshistorikk. Samme sak gjelder om faktura har gått videre til inkasso. Om du ikke kan se en aktiv faktura, kan det være at den ennå ikke er laget.

Du kan se dine utestående fakturaer på Mine sider.

Om du har betalt inn for mye, tilbakebetaler vi pengene til din bankkonto som du har registrert for tilbakebetaling på Mine sider. Om det gjelder en delbetalingsfaktura, kan du kontakte oss på kundeservice for videre hjelp, ellers drar vi av det på din nestkommende faktura.

Ja, for å kunne delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank før fakturaen forfaller til betaling. Når du velger delbetalingsfaktura, kan du logge deg inn på Mine sider for å signere avtalen med bank ID.

Har du returnert varer, kan du enkelt utsette forfallsdato på fakturaen via Mine sider. Dersom din retur gjelder en delbetalingsfaktura, vennligst kontakt kundeservice for videre hjelp.

Når du handler på faktura via oss utfører vi en kredittvurdering. Om kjøpet ikke går gjennom kan det være av følgende grunner:

  • Du har ubetalte fakturaer hos oss

  • Du oppfyller ikke noen/alle våre grunnleggende krav

  • Du har en pågående inkassosak med Lindorff

  • Du har sperret fødselsnummeret ditt mot kredittvurderinger

  • Du har en betalingsanmerkning

Før betaling via faktura, kredittkonto eller fast delbetaling eventuelt innvilges, vil Collector Bank foreta en kredittvurdering av deg. Det samme gjelder i forbindelse med eventuell økning av kreditten gjennom nye kjøp eller av andre grunner. Dette gjør vi dersom vi trenger informasjon om at du er kredittverdig eller har betalingsevne.

Dersom noen har søkt om kreditt ved bruk av dine personopplysninger, bør du kontakte oss og butikken det gjelder umiddelbart. Dette er for å forsøke stoppe utsendelsen av varen/varene.

Vi anbefaler også at du gjør følgende:

  • Kontakt Bisnode for å få en oversikt over alla kredittforespørsler

  • Be Bisnode om å sperre fødselsnummeret ditt

  • Anmeld saken til politiet. Alle forbrytelser skal anmeldes (Vi behøver ikke kopi på politianmeldelsen om varen eller tjenesten ikke har blitt levert)


Har du ytterligere spørsmål, vennligst kontakt oss på: fraud@collectorbank.se