Forbrukslån

Har du spørsmål om ditt forbrukslån? Lurer du på hvordan det går med din søknad, eller er du usikker på hvor mye du skal betale denne måneden? Vi på kundeservice hjelper deg når du behøver det.

Woman with hands on keyboard, chat with Collector Bank

Kontaktinformasjon

22 42 42 74
Man - Fre 08:00 - 17:00
Lør - Søn Stengt
   

Er kundeservice stengt nå? Kontakt oss på mail: lane@collectorbank.no.

 

Vanlige spørsmål om forbrukslån

Her er noen av de vanligste spørsmålene om forbrukslån som vi på kundeservice får. Finner du ikke svaret på ditt spørsmål kan du kontakte oss via kontaktinformasjonen ovenfor.

Vi tilbyr ikke noen betalingsfri måned, men vi kan tilby deg avdragsfritt opptil to ganger i året. Det vil si at selve avdraget krediteres, og du betaler for rente og eventuelle andre avgifter på fakturaen. Hvis du vil ha avdragsfrihet kontakter du oss på telefon 22 42 42 74 eller sender oss en mail på lane@collectorbank.no.

Du kan ikke høye et eksisterende lån eller søke om flere lån hos oss.

Ja, det kan du og du betaler kun rente for den tiden du har hatt lånet hos oss. Hvis du skal innfri et lån kontakter du alltid kundeservice på telefon 22 42 42 74 eller på mail lane@collectorbank.no, så hjelper vi deg med å beregne korrekt innfrielsesbeløp. Med henvisning til loven om hvitvasking kommer vi til å spørre deg om hvor pengene kommer fra som du løser lånet med. Les mer om det her.

Om du gjennomfører din søknad digitalt og signerer med bankID behandles din søknad vanligvis innen 1-2 bankdager. Om lånet godkjennes og er klart for utbetaling vil du få en SMS som bekrefter dette.

Dersom du signerer digitalt med bankID og din søknad blir godkjent, vil du normalt ha pengene på din konto innen 2-3 bankdager. Lånet blir utbetalt til kontonummeret du har oppgitt i søknaden.

Så klart! Du betaler med nøyaktig samme betalingsinformasjon som på din eksisterende faktura, det vil si til kontonummer 60210717067 og samme KID-nummer som vanlig. Hvis du har eFaktura kan du enkelt øke beløpet i din nettbank før du betaler den.

Ja, du kan betale ditt lån med eFaktura. Du oppretter en eFaktura-avtale i din private nettbank, og ved opprettelse passer du på at mottaker er oss og du bruker ditt KID-nummer som eFaktura referanse.

Ja, du får oversikt over ditt forbrukslån på Mine sider. Der inne kan du blant annet se innbetalinger du har gjort og hvordan de er plassert, betalte og ubetalte fakturaer, spesifikasjon på fakturaene og din årsoppgave.

Du logger deg inn med bankID på Mine sider. Du finner din årsoppgave under ”Dokumenter ”.