Del 1: Analysér kundedataene dine og handle deretter

Hva er det som skiller de mest fremgangsrike e-handlerne fra de som ikke lykkes hele veien? Mange tror at det er nok å samle inn og analysere data for å bli fremgangsrik – men det er bare en del av sannheten. Det som virkelig kan gjøre deg til en vinner er evnen til å forstå kundedataene og å ta korrekte beslutninger ut fra denne innsikten.

Øk salget ditt

Det finnes mange måter å benytte seg av data for å øke salget. Eksempelvis kan du segmentere kundene dine for å ta frem mer relevante budskap. Du kan også undersøke hvorvidt visse produkter returneres og reklameres på oftere enn andre, noe som kan kobles til ulike faktorer: har produktet dårlig kvalitet eller er det for eksempel produktpresentasjonen det er feil med? 

Gjennom å løfte frem de delene av sortimentet som kundene er interesserte i kan du øke konverteringsgraden, få flere kunder og øke salget. 


Last ned resten av artikkelen via skjemaet.

Last ned hele artikkelen

Les hele artikkelen. Fyll ut skjemaet for å få artikkelen tilsendt på e-post.

  • Obligatorisk felt
  • Obligatorisk felt
  • Obligatorisk felt
  • Obligatorisk felt
  • Ikke gyldig e-postadresse
Noe gikk galt!