
Tilby bedriftskundene dine en smidigere kjøpsreise. Med våre betalingsløsninger blir B2B netthandel like enkelt som å selge til en forbruker.
Ligg i forkant
Netthandel mot bedrifter vokser og forandres raskt. Er du forberedt på å møte dine kunders forventninger og å gå nye veier i bransjen din?
Selg mer effektivt
En enklere kjøpsopplevelse øker konverteringsgraden og kundetilfredsheten. Dessuten til en lavere innsats med minimal fakturaadministrasjon.
Nå nye kundegrupper
Enkle betalingsmåter som ikke krever registrering eller minsteordrer åpner døren for flere kunder. Også små eller nyoppstartede selskaper gis mulighet til å handle på kreditt eller faktura.
Gi bedriftskundene dine en bedre kjøpsopplevelse
Driver du en nettbutikk som selger til bedrifter? Eller føles steget til digitalisert salg fortsatt lang og vanskelig?
Ikke gjør kundenes kjøpsreise vanskeligere enn nødvendig. Med våre betalingsløsninger for B2B-salg kan du øke salget ditt, nå nye kundegrupper, og slippe en masse unødvendig administrasjon.
Netthandelen vokser og for mange bedrifter er det en selvfølge å kunne gjøre mesteparten av sine innkjøp online. I takt med det øker også kravene til nettbutikker, og mange forventer seg en like smidig kjøpsreise som når man handler privat. Med Collector banks digitale betalingsløsninger for B2B er du klar til å møte dine kunders behov og skape nye forretningsmuligheter.

Dette er Collectors B2B Payments
30 dagers fakturabetaling |
|
Delbetaling |
|
Håndter også store beløper, opp til 50 000 |
Flere muligheter
Ut fra dine kunders behov og forventninger skaper vi den løsningen som gir størst nytte for din digitale handel. Dette er et utvalg av tjenestene du kan koble på betalingsløsningen:
- Registrering, håndtering og kjøp med digital signering
- Verktøy for å håndtere kjøpstillatelser og –grenser
- Mulighet til å tilby kredittkjøp til flere kunder*
* Eksempelvis ved å ta kredittrisikoen selv, mens Collector håndterer administrasjonen, eller gjennom å la signaturberettiget ta personlig kausjon.

7 digitale trender innen B2B-salg
Netthandel mellom bedrifter gjennomgår nå en stor forandring og i løpet av noen år beregnes den å omsette for 10 ganger så mye som e-handel på forbrukersiden. Ennå ligger mange bedrifter etter, og de som er beredte på å gå helt over til digitalisert salg kan dermed skaffe seg et reelt konkurransefortrinn, spår blant annet analyseselskapet Forrester. Les mer om hvilke viktige trender du bør holde styr på innen B2B-salg. Fyll ut skjemaet for å få artikkelen tilsendt på e-post.
I forbindelse med at du utleverer personopplysningene dine til Collector kommer vi til å lagre og behandle disse i samsvar med gjeldende personvernlovgivning. Mer informasjon om hvordan vi håndterer dine personopplysninger samt hvilke rettigheter du har finnes under Retningslinjer for personvern.
Delbetaling uten kredittrisiko gir bedre kontantstrøm
Akkurat som i privat netthandel bør bedriftskundene dine få kunne velge betalingsmåte og –vilkår direkte i betalingssituasjonen. Med valget om delbetaling kan du også tilby opptil 36 måneder kreditt og likevel få pengene på konto dagen etter at kunden har fullført kjøpet. Collector bank står da for kredittrisikoen og fakturaadministrasjonen.
Enklere kjøp gir raskere beslutning
Med en smidig og forenklet kjøpsprosess som verken krever registrering eller ekstra kontroller kan flere og nye kunder handle fra deg. Kunder som handler sjelden kan bestille varer uten å registrere seg eller søke om å bli kunde, mens gjenvendende kunder kommer i mål med bare noen få klikk. Kredittavtaler og konto signeres digitalt av de som har signaturrett, ved hjelp av BankID. På den måten frigjør du tid på både kortere og lengre sikt, både for bedriften din og for kundene dine.
La selv nyoppstartede bedrifter handle
Gjennom å la signaturberettigede ta personlig kausjon kan til og med små eller nyoppstartede selskaper handle med faktura eller delbetaling, noe som ellers er langt fra en selvfølge. Prosessen er helt automatisert og signering gjøres med BankID.
Onlineverktøy for sikker og trygg håndtering
I partnerportalen kan du som e-handler logge inn og se dine kunders kredittgrenser, avtaler, samt autoriserte brukere. Du kan også tilby kundene tilgang til et eget onlineverktøy for å garantere sikkerhet, samt forenkle kjøpsprosessen. I verktøyet kan kunden blant annet håndtere kjøpstillatelser, samt spesifisere for eksempel kostnadssted, kjøpere og hvilken konto som skal belastes.
Er du klar for å ta neste steg i ditt B2B-salg?
Fyll inn opplysningene dine så tar vi kontakt med deg.
I forbindelse med at du utleverer personopplysningene dine til Collector kommer vi til å lagre og behandle disse i samsvar med gjeldende personvernlovgivning. Mer informasjon om hvordan vi håndterer dine personopplysninger samt hvilke rettigheter du har finnes under Retningslinjer for personvern.