Collector oppsummerer Black Week og Cyber Monday – «Slår alle rekorder»

Black Week etterfulgt av Cyber Monday er nå overstått og Collector oppsummerer årets største shoppinguke med en kraftig økning der rekorder er slått under samtlige dager. For Collectors handelspartnere ser man en volumøkning på hele 134 % for Black Week som helhet, og 75 % for fredag alene. Cyber Monday skulle ikke være noe dårligere og sluttet på hele 96 % økning mot foregående år.


«Tidligere år har Black Friday vært i fokus men trenden de siste årene har gått mot å senke prisene hele uka. I år var Black Friday den overlegent største shoppingdagen etterfulgt av søndag og mandag. En annen trend vi ser i år er at ukens første dager har fått et løft. Konsumentene ser heller ikke ut til å ha gått lei ved utgangen av uka, med tanke på at Cyber Monday også øker kraftig» sier Mikael Anstrin, General Manager Payments i Collector.

Hos Collector ser man flere grunner til den sterke utviklingen.

«Det er tydelig at flere har vendt seg mot netthandel i år som kan forklares med at Covid-19 har gjort flere var på å besøke fysiske butikker. Vi kan også se at Black Week blir en stadig viktigere handelsperiode for våre handelspartnere der man velger å begynne tidligere og spre ut tilbudene over en lengre tid» sier Mikael Anstrin, General Manager Payments hos Collector.


Statistikk:

- Total økning i Norge under Black Week + 134 %

- Total økning i Norge på Black Friday + 75 %

- Total økning i Norge på Cyber Monday + 96 %


For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Mikael Anstrin - General Manager Payments, Collector Bank
Telefon: +46 73 656 2128