De 7 viktigste digitale trendene å holde øye med for B2B-bedrifter

E-handel mellom bedrifter gjennomgår nå en stor forandring, og i løpet av noen år beregnes den å omsette for 10 ganger så mye som e-handel på forbrukersiden. Ennå ligger mange bedrifter etter, og de som er beredte på å gå helt over til digitalisert salg kan dermed skaffe seg et reelt konkurransefortrinn. Her lister vi opp de mest åpenbare trendene og viktigste skrittene å ta for bedrifter som ønsker å skalere opp nettsalget sitt.

I følge analyseselskapet Forrester finnes det en veldig enkel metode for å forutsi hvordan B2B e-handelen vil utvikles: ved å ta et tilbakeblikk på reisen som B2C-handelen har gjort det siste tiåret. Utviklingen innen B2B vil mest sannsynlig følge nøyaktig samme mønster, men ligger ca. 10 år etter. Basert på Forresters rapport ”Digital Is Busy Transforming B2B Commerce” (Forrester Research, Andy Hoar, 4 august 2015), som spår utviklingen innen e-handel, har vi plukket fram sju viktige trender å holde øye med dersom man som B2B-bedrift ønsker å benytte anledningen til å, i beste fall, bli markedsleder, eller i det minste ikke måtte se seg selv overkjørt av konkurrentene.

7 digitale trender innen B2B-salg

Netthandel mellom bedrifter gjennomgår nå en stor forandring og i løpet av noen år beregnes den å omsette for 10 ganger så mye som e-handel på forbrukersiden. Ennå ligger mange bedrifter etter, og de som er beredte på å gå helt over til digitalisert salg kan dermed skaffe seg et reelt konkurransefortrinn, spår blant annet analyseselskapet Forrester. Les mer om hvilke viktige trender du bør holde styr på innen B2B-salg. Fyll ut skjemaet for å få artikkelen tilsendt på e-post.

  • Obligatorisk felt
  • Obligatorisk felt
  • Obligatorisk felt
  • Obligatorisk felt
  • Ikke gyldig e-postadresse
Noe gikk galt!